SP kl. IV-VIII

  1. Poznajmy się! – poznawanie biblioteki, zasad jej działania, zbiorów, usług.
  2. Detektyw na tropie – zajęcia dla młodzieży, których celem jest poszerzenie wiedzy nt. źródeł informacji w Internecie oraz kształtowanie umiejętności skutecznego szukania informacji – kl. IV – VI
  3. Prawda czy fałsz? Co się kryje w informacji? – zajęcia dla młodzieży, których celem jest poszerzenie świadomości nt. informacji czym są, skąd się biora, do czego służą, a także rozwój umiejętności oceny prawdziwości informacji
  4. Historia pisma, książek i bibliotek – Zagadnienia poruszone podczas zajęć: hieroglify, pismo klinowe, pismo węzełkowe, starożytne alfabety, przybory do pisania, postać Jana Gutenberga. Na zakończenie zajęć – quiz w aplikacji Kahoot (mile widziane smartfony, zabrane ze sobą przez młodzież). kl. IV – VIII
  5. „Wirtualny Spacerownik” – Ostrów Mazowiecka wczoraj i dziś” – VI – VIII kl. SP- warsztaty z obsługi multimedialnej aplikacji przybliżającej zabytki Ostrowi Mazowieckiej.
  6. Fake Newsy, czyli na co uważać w kontaktach ze sztuczną inteligencją – zagadnienia poruszone na zajęciach:  fake news, postprawda, sztuczna inteligencja, bańka informacyjna, deep fake, piksel Facebooka – kl. VII – VIII
  7. Wiem dlaczego nie biorę – gra dostępna na tablety i smartfony. Fabularną osią gry jest postać Ryśka Riedla, wokalisty zespołu Dżem, który przeprowadza gracza przez kolejne etapy rozgrywki. Zadania dotyczą przedstawienia tego, jakie problemy prawne i zdrowotne wiążą się z posiadaniem i używaniem substancji uzależniających, a także przedstawienia życia samego Ryśka Riedla. Występuje on niejako w roli eksperta wyjaśniającego wszystkie wątpliwości w tym zakresie. kl. VII – VIII Link do gry: https://en.actionbound.com/bound/skazanynasukcesczyliwiemdlaczegoniebiore
Poznajmy się!
Jak powstaje książka?
Jak powstaje książka?
Fake Newsy
Fake news czyli na co uważać w kontaktach ze sztuczną inteligencją
Gra Wiem dlaczego nie biorę
Wiem dlaczego nie biorę – gra
Skip to content